Friday, March 4, 2011

PMR 2001

PMR?....oh no.....aku jadi pemalas balik masa nak dekat PMR...aduhai..result aku cukup-cukup makan jer. Aku tak tahu la kenapa...apa daaa.....

Masa form 1, oleh kerana aku antara pelajar terbaik..chewaahhh!...aku masuk kelas 2A3 masa form 2 dan kawan baik aku Siti Nadia dan Apis kelas 2A4...alamak biasa la...kalau dah lain-lain kelas ni jadi boring dan ada la perselisihan sikit. Biasa la budak-budak kan. Apis kata, "Yela dia budak pandai, aku biasa-biasa jer."....Tapi Nadia selalu back-up aku..dia yakinkan apis yang aku tak berubah pun. Masih macam dulu. Aku pun terus yakinkan dia. Tapi apis masih menyut. Takde banyak sangat hal la masa form 2....


Form 3 pun sama aku kat kelas 3A3...masa ni aku dah ramai sikit kawan la dan bercampur dengan budak-budak yang pandai tu tapi tak la too close with them. Yang aku tak leh lupa ialah "Ustazah Norita" yang comel dan memang comel la...sejuk jer mata bila pandang dia...hehehe....Form 3 memang sangat membosankan bagi aku sebab banyak nak study dari form 1 - form 3 punya silibus....tu yang jadi malas tu. Kat rumah aku tido jer...hahaha...so at the end.....result aku biasa jer tapi takde la yang failed....Alhamdulillah........

Hmm...masa ni abah masih keje dan masih kuat la juga. Aku macam biasa la...Kit Kat..Kit Kat....Lepas PMR, mesti masuk form 4 kan....aku pun isi la borang untuk sekolah teknik......aku minta kat Batu Pahat, Muar dan Melaka....sebab kat situ jer yang ada course yang aku nak......then hasilnya aku dapat tawaran ke Sekolah Menegah Teknik Dato' Sri Mohd Zain atau SMT Alor Gajah pasai sekolah ni kat Alor Gajah, Melaka. Jauh gak la....mula-mula excited ni, beli barang-barang, baju baru...semua baru la....aku sorang jer yang tercampak kat Melaka...kawan-kawan yang lain semua dapat yang dekat-dekat jer kat BAtu Pahat......Apis dan Farid pun kat Batu Pahat......

So aku p la Melaka...family hantar...sampai sana dah siap daftar apa semua...family nak balik...meraung aku tak nak kena tinggal. Tiba-tiba sedih plak..maklum la tak pernah berpisah dengan family...mak pun nangis tinggal aku sorang-sorang....lepas tu macam biasa semua tempat ada sesi orentasi pelajar baru. Akak-akak senior pulak garang-garang dalam dom aku tu. Ish tak suka betul...hati pulak meronta nak balik tak nak sekolah kat sini...nak balik...nak balik.....

Kat sekolah ni aku ada kawan baru nama dia Nisa...tapi dah lost contact..aku tak tau dia kat mana sekarang. Nisa dok 1 dom dgn aku...sebelah katil aku jer...aku dok kat atas senior aku akak apa entah nama dia lupa dah...huhu....tapi akak ni baik la...nisa pun baik gak...mana-mana p Nisa teman aku selalu...cuma bezanya course kami lain...aku pun dah lupa dia amik course apa.....hari pertama jer dah cukup buat aku meronta giler-giler nak balik.....tak nak dok sini...petang tu aku call mak nangis-nangis nak balik...mak pun nangis gak....tapi mak suruh sabar....malam tu ada solat jemaah, aku dan Nisa nangis lagi..masing-masing nak balik...aduhai...macam-macam karenah...anak manja la katakan.....wink2.........

Lepas solat....aku call mak lagi nangis-nangis nak balik...mak kata nanti tunggu tanya along...aku pun letak la dan masuk dom..memang takde mood langsung, macam-macam aku fikir.....malam tu tido awal tapi tiba-tiba kena kejut kul 1.00pg kot kalu taksilap aku la....tahu tak?......mak dan along datang amik aku kat sekolah..tapi along muka dia merah padam pasal marah kat aku...huhu...nasib-nasib.....

***********nanti sambung lagi ya************



No comments:

Post a Comment